anneliek 10.jpg
anneliek 10.jpg
anneliek 10.jpg

Visie


SCROLL DOWN

Visie


 

Samen werken vanuit jouw kracht,
niet vanuit jouw beperking!

 

“Het rekenonderwijs op basisscholen is in grote lijnen afgestemd op wat de gemiddelde leerling aankan”. De vraag rijst: Wat is de “gemiddelde leerling”? Antwoord: “Die bestaat niet!”

Rekenonderwijs op de basisschool is lang niet voor alle kinderen passend. Kinderen hebben hun eigen, specifieke leerontwikkeling en verdienen daarvoor een passende leerroute: zij verdienen een eigen traject, een eigen aanpak.

 

"Zoeken naar mogelijkheden, niet naar moeilijkheden"


Ik zoek in mijn begeleiding naar mogelijkheden niet naar moeilijkheden. Er is aandacht voor specifieke rekenproblemen maar ook voor aan rekenen gerelateerde onderwerpen als studievaardigheden, het verbeteren van de werkhouding en taakaanpak en het vergroten van zelfvertrouwen.

 

“Ik kan het niet, wordt ik kan het NOG niet!”

 

Zelfvertrouwen is een belangrijke basis; van daaruit gaat alles gemakkelijker. Kinderen leren dat zij zelf invloed hebben op hun rekentaak door het sturen van hun gedachten. Ik leer het kind zijn eigen vaardigheden te gebruiken, stuur bij en breid uit waar nodig en laat het daarna weer geleidelijk aan los zodat het weer zelf verder kan.

 

 

Durf het beste uit jezelf te halen!

(met dank aan: Onderwijs maak je samen)


 
anneliek 10.jpg

Visie


Visie